[333-314] [313-294] [293-274] [273-254] [253-234] [233-214] [213-194] [193-174] [173-154] [153-134] [133-114] [113-94] [93-74] [73-54] [53-34] [33-14] [13-1] [Archívum]
...Józsi bácsi igen boldog a borral. Ború, bánat el, jöhet a vigasság ideje. Ami most éppen folyamatban van. Ha magát a folyamatot akarod leírni,(amúgy angolosan) azaz, hogy a bort éppen most isszák (most van "iva", akkor a szerkezet így néz ki. ALANY (valójában tárgy, mert nem ő tesz valamit, hanem ővele tesznek valamit!!!) tehát ez az az alany csak formailag alany!!!)+LÉTIGE is/are/am+BEING (ez utal a folyamatosságra+ az ige 3.alakja.V+3
A borivásnál ez a következőképpen néz ki.
The wine (amit ugye isznak) is being drunk.= Éppen most isszák a bort.
Folyamatos múltidejű szenvedő-szerkezetnél csak annyi a különbség, hogy a létige vagy WAS vagy WERE, amúgy minden csaknem olyan, mint a folyamatos passzívban.
The wine was being drunk. =Itták a bort. (folyamatban volt a bor ivása)
Hogy jövő idejű folyamatosban hogyan néz ez ki? Sehogy. Ugyan is folyamatos jövő idejű alak csak aktív mondatban létezik. Uncle Józsi WILL+BE+ DRINKING some wine this time tomorow.= Holnap ugyanebben az időben Józsi bácsi bort fog inni.
Tehát nyista szenvedő szerkezet FOLYAMATOS JÖVŐ IDŐBEN!!!!Halleluja!
A present perfect igeidőt később "szenvedtetem."
|
Nemrégiben a sör volt főszereplő, de természetesen nemcsak tárgy/anyag lehet TÁRGY (nyelvtanilag), hanem élő személy/személyek/élőlény/élőlények.
Például Józsi Bácsi... Tegyük fel, Józsi bá't mindennap elverik a kocsmában. Ha tudjuk, hogy ki tette-mondjuk Balhés Pista-, akkor egyszerű a dolgunk. Balhés Pista beats uncle Józsi every day.= Balhés P mindennap elveri Józsi bá't . Csakhogy; ha nem akarjuk megnevezni vagy nem érdekel, hogy ki verte meg Józsi bá't, /az eredmény érdekel, jelen esetben Pista bácsi dagadt arca és véraláfutásai/, akkor fogalmazhatunk úgy is: Pista bácsi mindennap el van verve...Angolul= Uncle Pista is beaten every day.
Ha Pista bácsit és ivócimboráját rakják meg mindennap(csakhogy legyen többesszám is), akkor azt mondhatjuk : Uncle Pista and his pal are beaten every day.=
Tegyük fel, hogy Balhés Pista- józanabb pillanatában-ritka állapot- megbánja, hogy megverte Pistát, és elhatározza, hogy helyrehozza galád tettét. Ad -mondjuk- egy üveg bort Józsi bácsinak, majd hevesen keblére öleli és megigéri, hogy soha többé (valójában a következő berúgásig) nem bántja Józsit...
Az üveg bor átadását kétféleképp is le lehet írni.
Egy üveg bor volt adva Józsi bácsinak= A bottle of wine was given TO uncle Józsi.
Józsi bácsinak volt adva egy üveg bor.= Uncle Józsi was given a botle of wine.
Ha eme gáláns dolog rendszeresen megtörténik, akkor lehet olyan eset is, hogy
A bottle of wine is usually given To uncle Józsi.= Egy üveg bort adnak rendszeresen Józsi bácsinak.
Uncel Józsi is usually given a bottle of wine. Józsi bácsinak rendszeresen egy üveg bort adnak.
Az első mondatban az egy üveg boron van a hangsúly, a második mondatban azon, hogy Józsi bácsi- és nem más- kapja az üveg bort.
Ha ezt a jövő időre akarjuk vonatkoztatni, akkor azt mondhatjuk: A bottle of wine will be given TO uncle Józsi.= Egy üveg bor lesz adva Józsi bácsinak.
Vagy: Uncle Józsi will be given a bottle of wine.= Józsi bácsinak lesz adva egy üveg bor. Egyszerű, nem? A folyamatos szenvedő szerkezet is az... De azt majd később. |
Pogi akkor is utállak és le fog rohadni miattad az arcom... Hagyj békén!!!!!!! |
SziaMíra Cica!!!!Kár,hogy ittülsz mellettem,és közben szidjuk egymáőst....Deakkor is ÉN győőőzteeem bíbíbíbbbb!!!!Na puszi!pogi |
Néhány jótanács a szenvedő szerkezettel kapcsolatban.
A pasive-ban nem az a fontos, hogy KI csinálta az adott dolgot, hanem a MIT, azaz a cselekvés TÁRGYA, ami számít. Természesen a nyelvtani értelemben vett tárgyra gondoltam...
Például: Uncle Józsi drank 20 bottles of beer yesterday= Józsi bácsi húsz üveg sört ivott meg tegnap. Itt kiderül, hogy Józsi bácsi volt egy aktív alany (mi az hogy, aktívan magáévá tett 20 üveg sört és előállított 4 liter pisit...), és az, hogy húsz öveg sört ivott meg, csak egy kiegészítő információ. Azonban, ha te azt akarod hangsúlyozni, hogy 20 üveg sör fogyott el a család hűtőjéből(azaz nem az a lényeg, ki cuppantotta be) akkor azt mondod, vagyis az angol logika azt mondja: 20 üveg sör fogyott el= 20 üveg sör volt "megiva" tegnap.
Nézzük ezt angolul: 20 bottles of beer WERE (többesszám!!!!) drunk.
Az egyszerű igeidőkben- mint itt az egyszerű múltban- az alanyhoz igazított létige kell, plussz a FŐIGE =INNI) ige harmadik alakja.
Egyszerű jelenidőben ez úgy néz ki: hogy: 20 bottles of beer are drunk. = 20 üveg sör van megiva...
Egyszerű jövő időben: 20 bottles of beer will be drunk.= 201 üveg sör lesz megiva...
Folytatása következik |
Pogi bunkóóóóóóóóóóóóóó!!!!!!Nagyon gonosz!Fújjj!!! Am nagyon szeretlek titeket!De Pogit nem!!!! Puszi Míra |
Azé nem semmi témák vannak halljátok e....Mindenre gondoltam volna,csak ilyesmire nem....Ezeket mint pl. ,,az osztályfőnökleváltás" kik találják ki?Valaki képes azon agyalni,hogy miket írjon be egy honlapra csesztetésül????VÁoooo..... pogi |
A legutolsó dolog, amit akarnék , az az osztályfőnökség. Egyébként Bögös tanár úr kitűnően csinálja. De hogy miért is írtam azt, amit? Mert bánt, amikor valaki titeket bánt. Csak azért, mert valószínűleg bántja őt valami. Mondjuk a tehetségtelensége, vagy a középszerűsége. Csak az ezen kategóriákba tartozók képesek ilyen színvonalú beírásokra. A tehetséges ember nem irigy és helyén tudja magát kezelni. Amúgy nem haragszom. De ha holnap nem lesz házi....
PGy |
Na kíváncsi volnék,hogy ki írta ezt.Ha osztálybeli,akkor annyi tisztesség lehetne benne,hogy nevet ír.Nem tudom,hogy miből érzi ezt..abból talán,hogy sokat van velünk?Még jóhogy!!Angol tanárunk és ugye szinte csak az van... ezért érezhető az,hogy talán már olyan is... de nem PRÓBÁLJA átvenni...lelkes és szeret velünk lenni..ennyi... Evelin |
Egyetértek!:) ja és nekem mellesleg az a véleményem hogy egy picit tanárúr átpróbálja venni az osztályfőnökséget....DE NEM AKAROM MEGBÁNTANI A TANÁR URAT. |
Ö hát érdekesek ezek a hozzászólások...Hu kérem tanár ur!Ez egy kissé erős beszólásnak titulált kommentár volt.Bocsánat... |
Húúú hát izé még jó hogy feljöttem de áhh ez a holnapi dolgozat egy kicsit nehéznek hangzik így elsőre! Főleg ez a present perfect-tel írni szöveget huhh meg... ööö nah mind1 Remélem nem lesz nehéz |
Kedves érintettek!
Bocsánat, hogy beleszólok, de az ilyen no name elmebetegeket úgy lehet legjobban elnémítani, ha egyszerűen nem vesztek róluk tudomást. Azaz ne reagáljatok a tahó megnyilvánulásaikra, vegyétek úgy, hogy nem is léteznek. Egy idő után biztos, hogy megúnják a gyermeteg játékot. Engem személy szerint zavar, hogy egy ilyen komoly dolgok közlésére is alkalmas rovatban újra meg újra megjelenik egy akut agymenésben szenvedő hozzászólás(?). Mondjuk azt, hogy elég volt és helyezzük blokád alá az ilyeneket. Írhattam volna boycott-ot is, azt nemrég vettük...
PGY |
vegyetek vissza sokak vagytok |
Eszembe jutott valami, ami vizsgára is jó lehet, feltéve, ha jól tudjuk/tudjátok megcsinálni. Szóval, az ugye megszokott, hogy a diák vizsgázik, de hogy a tanárokat vizsgáztassák a diákok...
Biztos mindenkinek van egy tanárfigurája, aki valamilyen módon nyomott hagyott benne, akit jól lehetne karíkirozni...Tényleg, csak képzeljétek el, hogy a sok-sok tanár idegesen jár fel s alá a TEREM előtt, amelyben már várják őket a diákok...Sok, sok kérdéssel...Rengeteg helyzetkomikum rejtőzik ebben...
Az iskola , mondjuk, lehetne egy nem létező angliai alternatív iskola, a tanárok meg mindenféle szakosok, akár testnevelés -szakosok , akiknek be kell mutatni, mi az a finger-drumming/toe tapping, squirming...
Várom a hozzászólásokat, észrevételeket.
PGy |
Kedves Mindenki, az angol csoportban! Előreláthatólag jövő hét péntekjén írjuk meg az 1-2-es modult lezáró témazáró tesztet, amiben a következő feladattípusok szerepelnek.
1: el kell dönteni, hogy egyszerű jelen vagy folyamatos jelenidőt kell-e használni. A Good Grammar sokat segíthet...
2: egy olyan jelenetet kell írni, amiben többször is felbukkan a present perfect.
3: szóképzési feladat, azaz hogyan lesz főnévből melléknév vagy fordítva.
4: angol nyelvű definiciók segítségével kell szavakat beazonosítani.
5: egy kitöltős feladat, amiben el kell dönteni, hogy egyszerű múltat vagy folyamatos múltat kell-e használni.
6: adott olvasmányoknak vagy az eleje vagy vége van megadva, a feladat ezek kiegészítése.(itt tudjátok használni a memóritereket.
Előre a minél jobb százalékokért!
PGy |
Szeretnék gratulálni a 11.D-nek a tegnapi vizsgájukhoz az egész dikdé (9.D) nevében. Nándi |
jó és?aki nem tanul angolul akkor így járt.....nem kell beleszólni... |
[333-314] [313-294] [293-274] [273-254] [253-234] [233-214] [213-194] [193-174] [173-154] [153-134] [133-114] [113-94] [93-74] [73-54] [53-34] [33-14] [13-1] [Archívum]
|